2. Książki cz.1
Każdy dorosły zdaje sobie sprawę z tego, że czytanie książek jest nie tylko doskonałym sposobem spędzenia wolnego czasu, ale daje też wiele wymiernych korzyści. Dzieci, którym czyta się od pierwszych dni życia szybciej opanowują mowę i prędzej niż ich rówieśnicy zaczynają mówić pełnymi zdaniami. Książeczki dla niemowlaków składają się zwykle ze sztywnych stron, dzięki czemu już kilkumiesięczne dziecko może samodzielnie przewracać karty. Takie książki są bardzo bogato ilustrowane i jest w nich stosunkowo niewiele tekstu. Jest to celowy zabieg, albowiem te najmłodsze maluchy wolą, jeśli dorosły im opowiada o obrazku niż czyta tekst, który jest napisany.
Dopiero około dwuletnie dziecko jest zainteresowane tekstem w książce. Maluchy bardzo chłoną to, co im się przekazuje za pomocą książek. Dzięki nim poznają świat, dowiadują się o rzeczach, z którymi nie mają do czynienia na co dzień. Wspólne czytanie z dzieckiem niesamowicie zbliża, ponieważ maluch zwykle chce siedzieć na kolanach rodzica czy dziadka. Taka bliskość jest bardzo potrzebna obu stronom i wnosi wiele dobrego w rozwój dziecka. Książeczki dla starszych dzieci zawierają już więcej tekstu, ale nadal pozostają bardzo kolorowe i mają dużą ilość obrazków. Wiek wczesnoszkolny to okres, w którym dziecko zaczyna samodzielnie czytać. Choć spotkać można także przedszkolaki, które nabyły tę niełatwą umiejętność. W książkach przeznaczonych do samodzielnego czytania przez dzieci nadal jest sporo obrazków, ale pojawia się już dłuższy tekst. Czcionka w takich pozycjach jest zwykle duża i prosta. Takie litery jest dziecku najlepiej i najłatwiej przeczytać. Wiek młodzieńczy to okres, w którym nastolatek zaczyna się buntować i może nie chcieć już czytać tak dużo, jak kiedyś. W księgarniach na szczęście znaleźć można wiele różnego rodzaju pozycji wydawanych z myślą właśnie o nastolatkach. Nie są oni już skazani jedynie na lektury szkolne, które mają niewiele wspólnego ze współczesnością. Wybór książek dla dorosłych jest tak samo duży jak tych dla dzieci.